Skip links

Gille Demuynck

WIE IS DE MAN ACHTER BUREAU BRUTAL?

“Ik ben Gille Demuynck, 33 jaar en oprichter van Bureau Brutal. Ik ben geboren in Ieper en door de studies Hotel Management in Brugge blijven plakken. Mijn eerste werkervaring in de retail deed ik toen op in Knokke. Met Bureau Brutal brengen we gepersonaliseerde goodies waaronder iPhone hoesjes, laptop sleeves, toilettassen, … gemonogrammeerd met je naam of initialen. Ik ga steevast voor happy pop colors. Dit zowel in de producten van saffiaanleder als in de vele personalisatie-opties. Ik omschrijf mezelf graag als creatief, ambitieus en ik droom graag over de next steps.”

HOE KWAM JE OP HET IDEE?

“Er zitten steeds 100 ideeën in mijn hoofd en in 2019 had ik mezelf voorgenomen om er ééntje uit te kiezen waarin ik het meest mijn creatief ei kwijt kon. Daarnaast heb ik van kinds af aan altijd iets gehad met mijn eigen naam en initialen. Ik vond het bestaande aanbod in gepersonaliseerde artikelen nogal ‘braafjes’. De deadline voor lancering die ik voor mezelf had opgelegd, werd mijn 30ste verjaardag. Onmiddellijk na de start voelde ik dat het goed zat en dat er nood was aan gepersonaliseerde producten in een betaalbare prijsklasse en gemixt met een goeie portie ‘fun’. Bureau Brutal werd vrij snel na de start opgepikt door influencers en liefhebbers van lifestyle accessoires. Onze klant situeert zich heel breed: van fashionistas, tot corporate en tech lovers. Iemand die graag tijdloos is, gaat voor onze ‘Classic’ personalisatie, wie wat meer trendgevoelig is, kan zijn gading vinden in de ‘Paint’ personalisatie. Voor elk wat wils.”

WAAR WIL JE OVER 5 JAAR STAAN?

“Heel graag bouw ik verder aan het uitbreiden van het productgamma. Daarnaast ligt mijn focus momenteel op het uitbouwen van het B2B-verhaal, dit zowel in producten als diensten. Dat kan bijvoorbeeld gaan om een gepersonaliseerd private label gamma voor bedrijven en hun werknemers, of een unieke goodiebag voor de gasten van een huwelijksfeest. Tegen dit najaar komen ook de populaire kaarsen terug, die ik deze keer ook in wholesale ga aanbieden. Ik heb de naam ‘Bureau Brutal’ destijds ook gekozen, omdat ik mezelf niet wil beperken tot 1 bepaalde categorie. Ik zou ontzettend graag iets met food doen. Daarbij staan er dit jaar ook enkele leuke collabs op de planning. De mogelijkheden (en mijn dromen) zijn eindeloos.”

WAAR HAAL JE JE ENERGIE VANDAAN?

“Ik kan me enorm uitleven wanneer ik nieuwe producten ontwikkel en bezig ben met het creatieve proces: van sourcing tot het ontwerpen van de verpakking, tot het opzetten van social media campagnes. Wanneer ik dit in drukke periodes minder kan doen, voel ik onmiddellijk mijn energy levels naar beneden gaan.”

IN WELKE MATE SLUIT JE WERK AAN BIJ JE LEVENSSTIJL?

“Elk product dat ik aan het gamma toevoeg, moet iets zijn dat ik zelf kan (en wil) gebruiken.

Ik laat me niet teveel beïnvloeden door wat mensen me vragen. Zo had ik vorig jaar tijdens het reizen nood aan fun travel accessoires, zoals een paspoort sleeve en bagagelabel. Dus ben ik dit gelijk beginnen uitwerken! Ik probeer steeds een mooi evenwicht te vinden tussen het praktische karakter van een product en het visuele.”

GUILTY PLEASURE ADRESJES:

MUST HAVE KNOKKE uiteraard, zij verdelen met veel liefde het Bureau Brutal gamma en helpen je met het samenstellen van de personalisatie. Daarnaast gaan we graag uitwaaien op het strand, Knokke heeft z’n charmes in elk seizoen.”

BUREAUBRUTAL.COM

Dit artikel komt uit ons magabook KNOKKE Talks. Issue 03 (summer vibes 2022).