
Na maanden van teasers en hard werken onthult Self, het Belgische skincaremerk, zijn nieuwe lookand-feel. Tijd voor vernieuwing na 8,5 jaar trouwe dienst. De buitenkant verandert maar de kern blijft onaangetast: Self blijft zich inzetten voor natuurlijke, duurzame en effectieve huidverzorging.

HET BEGIN: MOEDERLIEFDE IN EEN POTJE
Self is ontstaan uit moederliefde. Toen de oprichtster geen oplossing vond voor de eczeemhuid van haar dochtertje, besloot ze zelf producten te ontwikkelen. Die producten uit 100% natuurlijke en vegan ingrediënten hielpen en ze legden de basis voor Self. De formules zijn sindsdien onveranderd en ze zijn zacht genoeg voor de meest gevoelige huid, maar krachtig genoeg voor huidaandoeningen, zoals eczeem en acne. Self is daarmee dus geschikt voor het hele gezin.
NIEUWE VISIE: SKINCARE TO SHARE
De rebranding van Self benadrukt een bredere visie: ‘skincare to share’. Self is er voor iedereen, ongeacht geslacht of leeftijd. De producten zijn niet alleen gericht op vrouwen, maar ook op mannen en kinderen. Op een gezonde manier voor je huid zorgen, is immers belangrijk voor iedereen.
OOK NIEUW: TIJDLOZE, GENDERNEUTRALE VERPAKKINGEN
De vernieuwde verpakkingen hebben een eigentijdse, premium uitstraling. Het merk blijft inspelen op refills en werkt met veel lokale leveranciers om de keten zo kort mogelijk te houden. Door slimme schaalvoordelen te realiseren op twee topproducten, de dag- en nachtcrème, was het merk bovendien in staat om de prijs voor deze producten licht te verlagen.

SELF INTRODUCEERT OOK EEN HANDIG KLEURSYSTEEM:
– terra voor gezichtsproducten,
– groen voor lichaamsverzorging,
– blauw voor haarverzorging.
Deze kleurcategorieën maken het eenvoudiger om de juiste producten te kiezen.
DE KERN VAN SELF BLIJFT ONVERANDERD
Hoewel Self er anders uitziet, blijven de kernprincipes dezelfde:
– 100% natuurlijke ingrediënten: de formules zijn volledig natuurlijk en vegan, zonder synthetische of schadelijke stoffen.
– Eenvoudige routines: Self gelooft in simpele, effectieve routines die de huidbarrière versterken.
– Made in Belgium: de producten worden volledig lokaal geproduceerd om de ecologische voetafdruk te minimaliseren.
– Family proof: Self is geschikt voor het hele gezin, van baby’s tot volwassenen.
EEN NIEUWE START VOOR SELF
Met deze rebranding start Self een nieuw hoofdstuk. De nieuwe verpakkingen, de lichte prijsdaling op twee topproducten en de neutrale uitstraling maken de producten toegankelijker voor een breder publiek. Maar Self blijft trouw aan de missie: natuurlijke, gezonde en doeltreffende huidverzorging voor iedereen. Self bewijst dat skincare zowel eenvoudig als effectief kan zijn. Skincare to share – voor jezelf én de mensen om je heen.
Dit artikel komt uit ons magabook KNOKKE Talks. Issue 08 (winter vibes 2024). Te bestellen in onze webshop of gratis online beschikbaar om te lezen.
Journalist: SVDV