Skip links

Rising Stars: Julie D’Heygere

WIE IS DE VROUW ACHTER THINK TOMATO?

“Ik ben Julie D’Heygere, mama van 2 en vrouw van 1. Daarnaast ben ik een bezige bij die maar zelden stilzit. Mijn grote passie is koken en ik probeer zoveel mogelijk van mijn – extraverte persoonlijkheid en levensfilosofie in Think Tomato te steken. Het is voor mij bijna als mijn derde kind.”

HOE KWAM JE OP HET IDEE VOOR THINK TOMATO?

“Tomaten zijn een soort ‘rode’ draad doorheen mijn leven, simpelweg omdat ik er zot van ben en vaak mee kook. Wekelijks belandde er een gezond gerecht met mijn huisgemaakte tomatensaus op tafel. Na de geboorte van ons oudste zoontje Leo (2017) vond ik minder snel de tijd om mijn tomatensaus te maken. En als ik het dan toch deed, dan liep er vaak iets fout doordat de saus lang moet sudderen en ik ze dan uit het oog verloor.

Ik ging op zoek, maar vond geen volwaardige alternatief voor mijn huisgemaakte tomatensaus. Passata’s moeten nog volledig op smaak gebracht worden en in veel kant-en-klare sauzen zitten toegevoegde suikers en bewaarmiddelen. Dus begon ik mijn saus in grote hoeveelheden te maken en te stockeren.

Mijn man – mijn grootste fan en een geboren ondernemer – had al enkele keren laten vallen dat hij mij zou helpen mijn saus te vermarkten. Ik heb dat lang weggelachen maar op een bepaald moment vond ik de energie om ervoor te gaan! De volgende dag stonden er 2.000 bokalen op onze oprit en begon ik verder te experimenteren met de saus en het recept. There was no way back!

Het is een lange weg geweest want een voedingsmiddel op de markt brengen, is niet simpel. Met veel vallen en opstaan en 1 kindje (Nino) later, was in november 2019 Think Tomato een feit!

Ik vind duurzaamheid en sociaal engagement heel belangrijk waardoor snel het label ‘think again’ is ontstaan. Onder die noemer worden verschillende initiatieven genomen, gaande van recyclage tot een partnership met KickCancer om onderzoek naar kinderkanker te steunen.”

WAAR WIL JE OVER 5 JAAR STAAN MET THINK TOMATO?

“Eerst en vooral wil ik het over 5 jaar nog altijd even gepassioneerd en graag doen. Want mijn enthousiasme, overtuiging en motivatie zijn de sterktes van Think Tomato. Ik zou het super vinden als mijn saus een vaste waarde wordt en dat kindjes met ‘Think Tomato’ antwoorden op de vraag ‘wat willen jullie vanavond eten? ’.

Ik hoop ook om met mijn saus het buitenland en de horeca te veroveren. Sinds kort hebben we ook 3-literzakken om aan die vraag te voldoen!”

WAAR HAAL JE JE ENERGIE VANDAAN?

“Uit m’n tomaten en uit m’n gezin. We hangen heel hecht aan elkaar! Verder krijg ik ook energie uit het ontwikkelen van nieuwe ideeën, maar vooral uit de vele berichtjes die ik ontvang van fans van Think Tomato. Het geeft mij enorm veel voldoening als iemand mij een eigen recept doorstuurt, of mij een ‘reddende engel’ noemt omdat een kindje makkelijker eet dankzij mijn saus.”

Ik ben heel dankbaar voor de steun die ik al gekregen heb, uit verwachte, maar ook zeker uit onverwachte hoek! De huidige focus op lokaal is superleuk voor een startende ondernemer zoals ik. De solidariteit is groot en hartverwarmend.”

IN WELKE MATE SLUIT JE WERK AAN BIJ JE LEVENSSTIJL?

“Ik leef snel en dat is exact wat Think Tomato als eigenschap heeft. Het is een soort lifehack, je kan zeer snel een gerecht op tafel toveren dat toch gezond is.

Authenticiteit is voor velen een vaag begrip, maar ik probeer het concreet in te vullen: eerlijk en integer zijn, wat doe je als er niemand kijkt … Voor m’n saus betekent dit dat ik de herkomst van de ingrediënten toon. Zo worden de Belgische tomaten met de beste zorg behandeld, volgens dezelfde waarden en normen die ik zelf belangrijk vind.”

DE FAVORIETE LOKALE ADRESJES VAN JULIE

BONJOUR (Marc en Fanny waren de eerste die mijn saus verkochten!)
AMICI MIEI
MARIE-ROSE BAKERY
COULEUR LOCALE
CRUISE 16

Dit artikel komt uit ons magabook KNOKKE Actueel. Issue 31.