Skip links

Rising Stars: Julie Deaulmerie

WIE IS DE PERSOON ACHTER BILLION AVENUE?

“Ik ben Julie Deaulmerie, 31 jaar. Ik ben geboren in Gent en woon in Antwerpen. Tijdens mijn studies heb ik me gespecialiseerd in marketing, communicatie en grafische vormgeving maar ik ben uiteindelijk opticien geworden in de zaak van mijn mama. In 2015 richtte ik mijn eerste webshop op met de zonnebrillen uit ons gamma.”

HOE BEN JE OP HET IDEE GEKOMEN OM BILLION AVENUE TE LANCEREN EN SUCCESVOL TE MAKEN?

Al van kindsaf was ik gepassioneerd met juwelen bezig en in 2016 startte ik met Billion Avenue als side project. Een hobby naast mijn fulltime job als opticien. Ik had de behoefte om een eigen merk te creëren, en mij niet zozeer meer te focussen op een webshop met producten die in alle winkels verkocht worden. De concurrentie is de dag van vandaag immers veel groter geworden online. Sinds de eerste lockdown dit jaar had ik plots veel tijd, en kon ik van Billion Avenue mijn hoofdproject maken. Samen met mijn vriend, John Noseda, die actief is in de evenementensector en die dus plots veel tijd kreeg door COVID-19, hebben we ons volledig op het merk gesmeten.”

WAAR WIL JE OVER 5 JAAR STAAN MET BILLION AVENUE OF WELKE DROOM KOESTER JE NOG? ER IS BLIJKBAAR AL EEN BILLION AVENUE-AUTOMAAT IN KNOKKE?

“Ik hoop dat Billion Avenue kan blijven groeien zoals het nu aan het groeien is, dan zou ik al heel tevreden zijn :-). Ik droom er stiekem van om met onze shop wereldwijd te verkopen. Momenteel verkopen we al in 10 landen, hoofdzakelijk in Europa. Afgelopen zomer plaatsten we een vending machine in Knokke (in The Guest Store) en dat was een heel groot succes. We zijn momenteel aan het kijken om dit netwerk van machines uit te breiden naar andere steden. We hebben er momenteel één in Kortrijk (K-Shopping Center) en in Antwerpen (Groendalstraat 5).

De huidige onzekere tijden zorgen ervoor dat deze groei momenteel nog een beetje wordt afgeremd. Eens we met zekerheid weten dat het virus is overwonnen, zullen wij ook onze groei verderzetten in België, Nederland en Frankrijk.”

WAAR HAAL JE JE ENERGIE VANDAAN?

“Ik krijg enorm veel energie door te zien dat ons werk resultaten oplevert. Het is raar om te zeggen, maar doordat we nu eindelijk een rustiger leven hebben, heb ik veel meer tijd en energie om me te focussen op Billion Avenue. In het pre-coronatijdperk hadden we een heel drukke agenda. In de week fulltime focussen op de twee optiekwinkels en Billion Avenue, en tijdens de weekends waren er meestal heel wat sociale verplichtingen waar we niet onderuit konden.”

IN WELKE MATE SLUIT JE WERK AAN BIJ JE LEVENSSTIJL?

“De volledige branding en communicatie van het merk doen we zelf, het is dus een beetje een verlengstuk van mijn eigen levensstijl en van de dingen die ik zelf mooi en leuk vind. Ik werk heel graag met felle en frisse kleuren in de communicatie. Ik hou niet van een saaie standaard branding of van fletse kleuren. Daarom vind ik het heel cool om met leuke foto’s, felle kleuren en een strakke typografie het merk in the picture te zetten.”

DE FAVORIETE LOKALE ADRESJES VAN JULIE

In Knokke hou er ik van om te wandelen, winkelen, iets gezellig te eten of naar de BEVERLY SCREENS cinema te gaan. Als we shoppen, spring ik altijd eens binnen bij ESSENTIEL in de Kustlaan en bij PRINCESS BLUE. Tijdens de zomermaanden hou ik ervan om alle leuke pop-ups te bezoeken of een dagje op COLLINS BEACH te spenderen, daar worden we altijd heel goed ontvangen. Brunchen doe ik het liefst bij ENSO HOTEL. Voor apero is CICCIOLINA mijn vaste stek, de frozen caipiroska’s gaan er vlotjes binnen! Als we gaan eten verkies ik CALYPSO, BO-RAHN, BISTRO DE LA MER EN BAR À MANGER. Verder heb ik nog een waslijst aan to-do restaurants om binnenkort werk van te maken als alles terug open is UGLY DUCKLING, BARTHOLOMEUS, IL TRIOMFO, L’ECHIQUIER, BRISTOL, … En hopelijk kunnen we snel terug dansen in KITSCH CLUB.

Dit artikel komt uit ons magabook KNOKKE Actueel. Issue 31.

Mis nooit nieuws!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van nieuwe artikels uit Knokke-Heist.