Skip links

Lokale Luxe Popt Op In Sea Square

Van 15 juni tot 30 september strijken diverse Belgische brands neer in Sea Square. Het braakliggend terrein in De Wielingen 10 & 15 wordt omgetoverd tot een high-end shoppingconcept waar de zee, luxe en het bruisende leven elkaar vinden. Het initiatief komt van 3 jonge ondernemers die lokale handelaars en horeca een hart onder de riem willen steken na een moeilijk jaar.

ONDERNEMENDE INITIATIEFNEMERS

Sea Square is een idee van 3 jonge ondernemers. Met hun verschillende expertises en persoonlijkheden maken ze van Sea Square een geslaagd pop-upconcept.

Louise Van Hemeldonck (29) heeft een passie voor sales en houdt ervan nieuwe concepten op de markt te brengen. Axelle Despiegelaere (24) combineert ervaring in de evenementen- en vastgoedsector met bruisende creativiteit. De coördinatie neemt dataspecialist Arthur Despiegelaere (25) voor zijn rekening.

HET CONCEPT

Elke boetiek en iedere horecazaak past volledig in de duidelijke visie die de drie voor ogen hadden. De focus ligt enerzijds op high-end kwaliteit en duurzaamheid. Bij Sea Square zijn ze er namelijk van overtuigd dat een duurzame toekomst de enige mogelijke toekomst is. Daarnaast wil Sea Square na een moeilijk coronajaar een platform bieden aan sterke, lokale ondernemers. De plaatselijke detailhandel en horeca worden nauw betrokken, maar ook andere merken van Belgische bodem

komen aan bod. Louise, Axelle & Arthur zijn er immers van overtuigd dat hun project een extra duwtje in de rug kan geven bij (jonge) ondernemers die elke dag alles geven voor hun producten.

EEN BRUISENDE OMGEVING

In Sea Square vinden zowel mode- als interieurliefhebbers hun gading. De pop-ups vormen een mix tussen opkomende brands en gevestigde waarden. Om de beleving compleet te maken, vestigden ook enkele horecatoppers zich in Sea Square. Shoppen en genieten met zicht op zee, wat kun je nog meer verlangen?

STIJLVOLLE MODE

Bij WASTED ATELIER vind je duurzame kledij, gemaakt uit vergeten textielresten. De kledij wordt

lokaal ontworpen en geproduceerd, zonder in te boeten aan kwaliteit of stijl. Deze Belgische rebel uit de mode-industrie deelt z’n box met de Antwerpse juwelenontwerpster LAURENCE VANDENBORRE. Haar juwelen worden gemaakt in ateliers in België en Italië. Kwaliteit, ethiek en transparantie zijn hierbij essentieel. Laurence haar creaties herken je aan 18K goud, gecombineerd met fijne stenen en diamanten.

CESAR CASIER ontwerpt kwalitatieve en

comfortabele stuks voor zijn eigen knitware-collectie. De collectie is 100% made in Belgium en weet dankzij de tijdloze uitstraling zowel dames als heren te bekoren. Nog in Box B02 vind je de juwelen van BILLION AVENUE. Dit Belgische merk staat voor kwaliteit, authenticiteit en design. Het resultaat zijn tijdloze juwelen met een twist die elke vrouw extra zelfvertrouwen geven.

Per LA DONNA X ANDRES SARDA staat in het Kortijkse gekend om de uitgebreide keuze aan badmode,

lingerie en nachtkledij. Benedicte Despiegelaere adviseert dames al sinds 1989, deze zomer brengt ze haar collectie badmode (bijna) tot op het strand! In deze pop-up vind je luxemerken zoals Andres Sarda, mymarini, Seafolly, Hanky Panky, Simone Pérèlé, …

DUURZAME LIFESTYLE

Online woonwinkel ZETUKÉ gaat deze zomer offline in Sea Square. Onderneemster en digitale marketeer Charlotte De Clerck deelt de box met Cesar Casier en Billion Avenue en geeft er met haar bohemian woonartikelen een trendy touch aan. De collectie van Zetuké bevat enkel exclusieve, one-of-a-kind decoratiestukken.

SISLEY stelt zijn haarverzorgingslijn ‘Hair Rituel by Sisley’ voor.

Wie zijn tuin of terras een make-over wil geven, moet dan weer bij MEUBILI zijn. Ze staan gekend om hun à la carte totaalconcept waar werkelijk alles te vinden is voor een complete buiteninrichting. Meubili is een echte trendsetter in outdoor living dankzij een compleet aanbod van topmerken zoals Meubili, Tribu, Manutti, Paola Lenti, Piet Boon, Extremis en Royal Botania.

POLESTAR gaat voluit voor een duurzame toekomst in

de auto-industrie. Je kunt een testrit maken met één van hun elektrische modellen en in de box zelf ontdek je hoe Polestar zich inzet om de traceerbaarheid van de toeleveringsketen te bevorderen. Dat is immers essentieel om schending van de mensenrechten en milieuschade, als gevolg van de winning van mineralen, te voorkomen.

LEKKER CULINAIR

Na al dat shoppen zin gekregen in een smakelijke lunch? Gianni Desmet ontvangt je graag bij SOBO SALADS. Na een geslaagde ervaring in Australië kwam Gianni op het idee om een Vlaamse variant te maken van de populaire pokébowl. Sobo Salads werkt uitsluitend met lokale ingrediënten en kiest voor duurzame verpakkingen. Milieubewust en lekker! Drie jonge kerels willen ons tegen de zomer verlekkerd maken op het nieuwe drankje ONO Hard Seltzer. Gilles Verhulst uit Lievegem, Mathias Ellegiers uit Gent en Guylian De Clercq uit Deinze zagen de licht alcoholische bruiswaters met fruitaroma in Amerika boomen, en willen nu ook Vlaanderen laten proeven. “Een lekker drankje met weinig calorieën, suikers en koolhydraten. Voor wie lekker, maar bewust wil genieten”, klinkt het.

LES CAVES DE BORDEAUX is een gevestigde waarde

in Knokke-Heist en staat algemeen bekend voor dranken van hoge kwaliteit. Wouter De Beck brengt een ruime selectie wijnen en champagnes mee naar Sea Square. Ideaal om het weekend goed in te zetten!

15 juni tot 30 september, 10 tot 18 uur
www.sea-square.be
De Wielingen 10, Knokke-Heist
@Sea-square.be

Dit artikel komt uit ons magabook KNOKKE Talks. Issue 01 (summer vibes 2021).