Skip links

Estelle Hanet-De Merode

WIE IS DE PERSOON ACHTER ENAMOURE?

“Ik ben Estelle Hanet-De Merode, 28 jaar oud en oprichter van mijn eigen accessoirelabel. Met mijn opleiding aan het Istituto Marangoni in Milaan en Central Saint Martins in Londen, en waardevolle ervaringen bij gerenommeerde modehuizen zoals Harry Winston en Oscar de la Renta, breng ik een vernieuwende benadering van handtassen.

Enamoure, vervaardigd in Portugal, benadrukt een ecologisch bewust productieproces met het gebruik van milieuvriendelijk gelooid leer, niet-toxische kleurstoffen en waterbasislijm. Ik selecteer zorgvuldig leer bij ambachtelijke leerlooierijen in Portugal, met respect voor het milieu en de klant. Mijn passie voor uniciteit komt tot uiting in het ‘dubbele E’-logo van Enamoure, dat staat voor ‘van iets houden’. Het is een knipoog naar mijn identiteit en de essentie van mijn merk.

Mijn persoonlijke groei als vrouw weerspiegelt zich in het groeiproces van mijn merk. Ik ben heel trots op mijn prestaties tot nu toe, maar weet dat er nog een lange weg te gaan is om mijn doelen te bereiken. Dit avontuur laat mij niet alleen groeien als ondernemer, maar ook als individu.”

HOE BEN JE OP HET IDEE GEKOMEN?

“Ik groeide op in een vooraanstaande textielfamilie en was omringd door luxematerialen en vakmanschap. Mijn ouders waren de drijvende krachten achter Limited Edition. Ze zijn ook mijn inspiratie met internationale ambities voor hun textiellabel.

Mijn ondernemersgeest ontwaakte op jonge leeftijd, omdat ik mijn ouders vaak vergezelde naar het werk. Mijn creatieve reis begon door stofstalen te verzamelen en te experimenteren met naaien, wat leidde tot de natuurlijke ontwikkeling van cross-body tassen en clutches. Ik bezocht ook stoffenwinkels in Londen en kocht daar materialen voor mijn eerste handtassen, die ik op mijn 14 jaar al maakte.”

WAAR WIL JE OVER 5 JAAR STAAN OF WELKE DROOM KOESTER JE NOG?

“Enamoure werd gelanceerd tijdens de pandemie, een extra uitdagend moment aangezien evenementen en lanceringen niet mogelijk waren. Ondanks het gebrek aan de verwachte ‘hype’ werd het merk goed ontvangen, en het enthousiasme blijft bestaan. Mijn doel is dat mensen net zoveel van mijn merk houden als ikzelf en dat de naam met de tijd breder wordt erkend. Ik ben vastbesloten om Enamoure voort te zetten en kijk vol vertrouwen naar de toekomst.

Het is mijn ambitie om in de toekomst ook samen te werken met een gerenommeerd merk, alhoewel mijn oorspronkelijke droom zich nog verder uitstrekt dan louter het creëren van een merk. Mijn hart ligt bij mode, met hoofdletter ‘M’. Ik ben dan ook vastberaden om mijn unieke visie en persoonlijkheid volledig tot uiting te brengen in het weidse domein van de modewereld.

Dat verlangen drijft me niet alleen naar samenwerkingen, maar ook naar het uiteindelijk oprichten van een eigen modehuis. Ik wil een ruimte creëren waar mijn creativiteit en persoonlijke expressie tot volle bloei kunnen komen.”

WAAR HAAL JE DE ENERGIE?

“De essentie van schoonheid ligt voor mij in het proces van creatie en de kracht om te realiseren wat je liefhebt. Wat me energie geeft, is de overtuiging dat wat ik creëer waardevol is en een positieve resonantie vindt bij degenen die mijn creaties waarderen en dragen.

Het besef dat mensen oprecht bewondering koesteren en zich verbonden voelen met wat ik maak, voedt mijn creatieve geest en fungeert als een inspiratiebron om verder te werken aan creaties die vreugde en bewondering teweegbrengen.”

IN WELKE MATE SLUIT HET WERK AAN BIJ JE LEVENSSTIJL?

“Ik heb mezelf altijd gezien als een revolutionair, dus ik kleed me altijd naar mijn eigen voorkeuren. Soms zie je mij in een flashy top in combinatie met een witte broek en een toffe hoed – ik waardeer het concept van chic mais choc. Ik behoud een gevoel van klasse, maar er is altijd een vleugje onverwacht in mijn garderobe, althans dat is toch mijn bedoeling.

Daarom heb ik altijd behoefte aan een tas die mijn outfit aanvult. Gelukkig heb ik een hele reeks tassen die passen bij verschillende stijlen als ik uitga met vrienden of voor een zakenlunch.

Bovendien ben ik altijd op zoek naar nieuwe ideeën als ik op reis ben of rondloop in Brussel. Alles wat ik tegenkom, dient als inspiratie en zorgt voor nieuwe creatieve concepten en perspectieven.”

GUILTY PLEASURE ADRESJES IN KNOKKE “Ik ga al sinds mijn kindertijd naar LA POSTE, dus dat is zonder twijfel mijn guilty pleasure. Als ik me een beetje down voel, geniet ik van hun onweerstaanbare sconevarianten, vooral die met stracciatella of speculaas – een all-time favoriet die me vervult met nostalgie. Daarnaast heb ik ook een voorkeur voor LA SAPINIÈRE. Ze serveren uitstekende espresso martini’s en truffelpasta die ik gewoon verrukkelijk vind. Als iemand die van hardlopen houdt, leidt mijn favoriete route me naar HET ZWIN, naar het beroemde konijnenstandbeeld. Na een verfrissende loop trakteer ik mezelf op iets lekkers van bakkerij DE BAERE. En natuurlijk zijn mijn shopping escapades niet compleet zonder een bezoek aan de KUSTLAAN. Het winkelaanbod is er ongeëvenaard, waardoor het de perfecte bestemming is voor nieuwe outfits.”

ENAMOURE.SHOP
@ENAMOURE

Dit artikel komt uit ons magabook KNOKKE Talks. Issue 06 (winter vibes 2023). Te bestellen in onze webshop of gratis online beschikbaar om te lezen.