Skip links

Martijn & Floor

WIE IS HET DUO ACHTER PARFUMADO?

“Wij zijn Martijn (33) en Floor van Rooy (38), broer en zus, geboren in Eindhoven (Nederland). Martijn studeerde af in Bedrijfskunde, Floor in Fiscaal Recht, beiden in Amsterdam. Martijn wilde altijd al ondernemer worden en stapte vrijwel direct na zijn afstuderen in ondernemende avonturen. Floor begon haar carrière eerst als advocate in familierecht, was strategisch consultant en werkte als brand manager bij Ahold (Delhaize). Martijn heeft 2 kindjes, Floor heeft er 3. We wonen in respectievelijk Amsterdam en Haarlem.”

HOE KWAMEN JULLIE OP HET IDEE?

“Martijn werkte voor een niche parfummerk en ondervond bij de consument frustratie door het gebrek aan mogelijkheden om online laagdrempelig mooie parfums uit te proberen. En dit terwijl er jaarlijks honderden nieuwe parfums worden gelanceerd. Een fles parfum is duur in aanschaf en wanneer ze toch niet helemaal bevalt, kan je het niet retourneren. Vanuit deze frustratie is Parfumado ontstaan. Kort na de oprichting kwam Floor erbij.

Sinds onze lancering, zo’n 5,5 jaar geleden, zijn we hard gegroeid én hebben we sterk in online tooling geïnvesteerd om ons aanbod te onderscheiden van traditionele retail. Zo bouwden we een online parfumquiz om geurprofielen van gebruikers aan te maken, waardoor we betere aanbevelingen kunnen geven. Op die manier maken we het ontdekken van nieuwe geuren leuk, gemakkelijk en persoonlijk!”

WAAR WILLEN JULLIE OVER 5 JAAR STAAN?

“Onze ambitie is om over 5 jaar hét toonaangevende ontdekkingsplatform voor parfum in Europa te zijn. Onze droom is om uiteindelijk Parfumado uit te bouwen tot een business die de industrie daadwerkelijk ‘disrupt’. Dat Parfumado zodanig wordt omarmd dat het als een vast onderdeel wordt gezien in de customer journey. Denk aan Netflix bij films en series, of Spotify bij muziek.”

WAAR HALEN JULLIE DE ENERGIE VANDAAN?

“Wat ons echt energie geeft, is het zien groeien van iets wat we vanaf het begin hebben opgebouwd. Op kantoor binnenkomen en 40 mensen met veel energie en geloof zien werken aan een idee dat wij 5 jaar geleden hadden, dat geeft een kick. Daarnaast houden we allebei erg van innovatie en kansen grijpen, zoals nu bijvoorbeeld onderzoeken hoe we met fysieke retail kunnen samenwerken. Of zoals ons zusterbedrijf Rocket Campaigns, waar we sampling campagnes voor beauty corporates verzorgen, gebaseerd op onze grote en rijke database van profielen. Het feit dat we elke dag nieuwe kansen kunnen grijpen en ons bedrijf kunnen laten evolueren, motiveert ons erg.”

IN WELKE MATE SLUIT HET WERK AAN BIJ JULLIE LEVENSSTIJL?

“Onze werkfilosofie is zeker verweven met onze levensstijl. Hierin zijn familietijd en weekenden van groot belang. We hechten waarde aan het creëren van een evenwicht tussen werk en privé, maar tegelijkertijd zijn we erg gepassioneerd voor wat we doen. Daardoor zien we ons werk niet als een verplichting, maar ook als een bron van inspiratie en persoonlijke ontwikkeling.”

PARFUMADO.COM
@PARFUMADO

Dit artikel komt uit ons magabook KNOKKE Talks. Issue 06 (winter vibes 2023). Te bestellen in onze webshop of gratis online beschikbaar om te lezen.