WIE IS JILL CNUDDE?
“Ik ben een happy jonge onderneemster van 26 jaar. Ik woon momenteel met mijn man en dochtertje in Schilde. Ik kan mezelf het best omschrijven als een outgoing huismus. Dit lijkt zeer tegenstrijdig, maar niets is minder waar. Als mijn man en ik in België vertoeven, houden we enorm veel van ons huisje-, tuintje- en kindjesleven. Ik hou ervan om ’s avonds lekker te koken en gezellig in de zetel te hangen met m’n gezinnetje. Anderzijds – zoals mijn Instagramvolgers wel zullen weten – vertoef ik om de paar weken in het buitenland. We zijn immers volop bezig met de internationalisering van onze firma BBODY. Momenteel zijn we aan het opstarten met onze producten in Ibiza en Dubai. Natuurlijk is het dan ook aan te raden om zelf deze opstart nauw op te volgen en daarom veel op locatie aanwezig te zijn. Daarnaast zijn we zeer goed bevriend met het Belgische DJ-koppel Dimitri Vegas en Anouk Matton. We houden ervan om samen met hen de wereld te ontdekken en regelmatig enkele van hun shows bij te wonen. Bij die gelegenheden ben ik meestal de enthousiaste van de bende en hou ik ervan om helemaal uit de bol te gaan.”
WANNEER WIST JE DAT JE ONDERNEEMSTER WILDE WORDEN?
“Ik wist al op zeer jonge leeftijd dat ik geboren was om te ondernemen. Toen ik 12 jaar was, ging ik wafeltjes kopen op de markt om ze vervolgens bij mij in de straat door te verkopen (lacht). Ik kreeg van thuis uit zeer weinig zakgeld dus ik was van kindsbeen op mezelf aangewezen om voor centjes te zorgen. Toen ik 16 was, besloot ik om m’n wafel- en koekjeshandel in te ruilen voor een eigen badpakkenlijn. Ik startte m’n eerste Instagram- en Facebookpagina op onder de naam ‘The Girl Nextdoor’. Ik ging op zoek naar de beste badpakkencollecties online, ik liet mijn logo’s in de voering stikken en begon zo mijn eerste online winkeltje. Dit ben ik gedurende 4 jaar blijven doen tot ik de firma Bikinibody opstartte.”
HOE KWAM JE OP HET IDEE OM BBODY OP TE STARTEN?
“Naast mijn online badpakkenfirma had ik een blog opgestart omtrent gezonde voeding, getiteld ‘My Healthlife’. Ik postte wekelijks leuke gerechten en probeerde mijn volgers zoveel mogelijk te betrekken in mijn voedingsgewoonten. Toen ik 21 was, besloot ik mijn twee passies – gezond eten en badpakken – samen te voegen en heb ik de firma Bikinibody opgericht (inmiddels omgedoopt tot BBODY). Het achterliggende idee was om mezelf nog meer te specialiseren in gezonde voeding en mensen te helpen om hun droomlichaam te bereiken. Ik kwam op de markt met gezonde vruchtensappen in combinatie met superfoods die een echte boost geven aan je levenskwaliteit. Vandaag staat BBODY niet alleen voor dat droomlichaam, maar in een ruimere context voor een gezondere levensstijl. Gewoon door kleine dingen aan te passen, in of toe te voegen aan je dagdagelijkse patroon, omdat gezondheid het belangrijkste is in het leven. Met de naam BBODY willen we ook benadrukken every body is a bikinibody, zolang je maar gezond bent. Daar staan we voor.”
WELKE DROOM KOESTER JE MET BBODY?
“Mijn grote droom is om BBODY wereldwijd uit te bouwen. Ik zou zeer graag het vliegtuig willen nemen naar een willekeurige bestemming en daar één van mijn producten in de winkelrekken zien staan. Dat is voor mij het ultieme doel. Een wereldbekend merk met een goede reputatie en een uitgesproken merkidentiteit.”
WAAR WIL JE OVER 5 JAAR STAAN MET BBODY?
“We hebben nog superveel ideeën met onze firma. Er zijn nog zoveel nieuwe producten die we willen uitbrengen. Ik hoop dat we binnen 5 jaar een groot deel van onze nieuwigheden op de markt hebben kunnen lanceren. Verder hoop ik natuurlijk dat we onze voetafdruk hebben kunnen vergroten bij onze doorverkopers en we steeds meer te zien zijn in het winkelbeeld van verschillende grootsteden.”
WAAR HAAL JE DE ENERGIE VANDAAN?
Ik haal ontzettend veel energie uit de leuke reacties die we dagelijks krijgen van onze klanten. Ik krijg continu berichten van mensen die me feliciteren met de heilzame werking van onze producten en alle gezondheidsvoordelen die ze eruit halen. Deze reacties geven me de kracht om te blijven ondernemen en nooit af te zwakken. Er zit nog zoveel potentieel in deze firma! Alleen al door er nu over te praten, krijg ik het gevoel dat ik alles op alles wil zetten om het elke maand beter te doen dan de vorige. De toekomstvisie die ik voor ogen heb, geeft me alle energie die ik nodig heb. Mijn grote droom is dan ook om op een mooie dag mijn firma door te geven aan mijn dochter, die er hopelijk dezelfde passie en plezier in kan vinden als ikzelf.”
IN WELKE MATE SLUIT JE WERK AAN BIJ JE LEVENSSTIJL?
“BBODY is mijn passie en ik adem BBODY elke seconde van elke dag. Dit zorgt ervoor dat ik nooit het gevoel heb dat ik aan het werken ben. Ik ben steeds bezig om zoveel mogelijk mensen te bereiken en hun leven op een positieve manier te beïnvloeden. Mijn social media helpen me enorm om dit te realiseren en ik hou ervan om elke dag het beste van mezelf te laten zien.”
ENKELE GUILTY PLEASURE-ADRESJES IN KNOKKE?
Musthave, Enso Hotel, Lotte Louise, Glacier de la Poste en Les Jumelles.
Dit artikel komt uit ons magabook KNOKKE Talks. Issue 05 (summer vibes 2023).