Skip links

De Ultieme Zomerbestemming Voor Lekker, Gemakkelijk En Duurzaam Boodschappen Doen

In een wereld waarin het steeds duidelijker wordt dat het traditionele voedselsysteem onze aarde uitput, heeft Crisp, de app-only versmarkt voor elke dag, een frisse wind doen waaien. Met de sterke missie om de voedselketen slimmer, eerlijker en duurzamer te maken, biedt Crisp verse producten uit het seizoen, rechtstreeks afkomstig van kleinschalige, lokale makers. Charlotte Van Loock, een ervaren manager met een indrukwekkend cv met topmerken zoals IKEA, L’Oréal, Facebook en Routinely, is onlangs aangesteld als country director van Crisp België. Knokke Talks. had een gesprek met Charlotte over haar overstap naar Crisp, haar visie voor de Belgische markt en het revolutionaire karakter van de online versmarkt.

Als trouwe klant van Crisp in Amsterdam, wist Charlotte al dat Crisp niet alleen een bijzonder merk was waar ze een zwak voor had, maar dat het ook inhoudelijk volledig klopte. De potentie van de verschuiving van de bestedingen van offline naar online boodschappen doen, opgeteld bij haar persoonlijke missie om de wereld smaakvoller te maken, motiveerde haar om deze fantastische uitdaging aan te gaan. Met haar achtergrond, opgegroeid in het landelijke Retie, waar goed en lekker eten altijd centraal stond, en haar passie om een oplossing te bieden voor de groeiende disconnectie met voedsel, is Charlotte vastbesloten om met Crisp het verschil te maken.

HET ANDERS DOEN: SLIMMER, EERLIJKER EN DUURZAMER

Charlotte wil het met Crisp vooral beter doen dan de traditionele supermarkt. Bij Crisp worden geen additieven gebruikt om brood langer houdbaar te maken, zijn er geen aardbeien in de winter en worden geen producten aangeboden die afkomstig zijn uit anonieme, grote fabrieken en worden geen producten ingevlogen uit verre landen. Met de kortste keten van boer tot bord, elimineert Crisp onnodige tussenschakels in de keten en koopt in plaats daarvan rechtstreeks en uit het seizoen in, van kleindschalige voedselproducenten van zo dichtbij mogelijk. Door streng te selecteren op smaak en verse producten op een gemakkelijke manier toegankelijk te maken voor een groot publiek, brengt Crisp het beste uit de buurt zonder omwegen bij de klant thuis. Charlotte ziet dit als een logistieke uitdaging, maar tevens als één van de sterke, efficiënte verschillen waarmee Crisp impact maakt.

VERDERE AMBITIES VOOR CRISP IN BELGIË

Met een vliegende start in Vlaanderen in 2022, waar Crisp warm werd onthaald, wil Charlotte laten zien dat ze even verder kijken dan de initiële lancering. Ze is ervan overtuigd dat het succes van Crisp niet slechts een kortstondige hype is, maar dat het model van de online versmarkt echt aanslaat bij de Vlaamse klanten. Nu de naam Crisp bekendheid heeft verworven, wil Charlotte laten zien dat ze vastberaden zijn om zich aan te passen op maat van de Vlaamse klant. Daarom blijft Crisp via zijn uitstekende klantenservice nauwlettend luisteren naar de feedback en suggesties van de klanten, zodat Crisp continu kan evolueren en verbeteren.

SUCCESVOL WINKELEN VIA DE ONLINE BOODSCHAPPEN-APP VAN CRISP

Hoewel online boodschappen doen voor veel mensen nog een uitdaging is, slaagt Crisp erin om hen te overtuigen de overstap naar de app te maken. Charlotte benadrukt dat het gebruik van de app vele voordelen heeft, zoals het altijd bij de hand hebben van de supermarkt en het boodschappenlijstje. Klanten kunnen op elk moment hun boodschappen plannen en bestellen. Het is vooral handig voor gezinnen die weinig tijd hebben om op zoek te gaan naar eten dat beter is voor je smaakpapillen, maar ook voor je geweten. Zo kun je in de app gemakkelijk navigeren en kun je er zowel voor losse boodschappen als voor complete gerechten terecht. Daarnaast heeft Crisp een ruim aanbod vers bereide maaltijden die je alleen nog maar hoeft op te warmen. Om nieuwe klanten te motiveren om online boodschappen te proberen, biedt Crisp een extra zetje door een korting van € 15 en een lekker cadeautje aan te bieden bij de eerste bestelling. Eenmaal de stap gezet naar online boodschappen doen, ervaren klanten vaak positieve verrassingen, zowel wat betreft de versheid en kwaliteit van het eten als de goede service. Charlotte benadrukt dat het online bestellen van allerlei producten al niet meer weg te denken is uit ons dagelijks leven, en dat de voedselindustrie pas recentelijk begonnen is aan deze grote transitie. Slechts 8% van de zowat € 40 miljard voedselindustrie bevindt zich momenteel online, wat betekent dat de grootste verschuiving nog moet komen. Crisp staat klaar om deze uitdaging aan te gaan en loopt voorop met een uitermate duurzaam model en bijbehorende infrastructuur.

BELANG VAN KLANTENTEVREDENHEID EN ERVARING

Het succes van Crisp in Vlaanderen kan worden gemeten aan de hand van de dagelijkse berichtjes van enthousiaste klanten. Charlotte benadrukt dat ze regelmatig blije en verraste reacties ontvangen over de versheid van de producten, de gebruiksvriendelijke app, de bezorging en de klantenservice. Voor Crisp is dit de ultieme vorm van complimenten en een bevestiging dat ze op de goede weg zijn. Het streven naar klanttevredenheid en het bieden van een uitstekende ervaring staat centraal in de visie van Crisp.

NIEUW TIJDPERK VOOR VERSE BOODSCHAPPEN IN VLAANDEREN

Met Charlotte Van Loock aan het roer van Crisp België en haar gedrevenheid om de traditionele voedselindustrie te transformeren, staat Crisp op het punt om een nieuw tijdperk voor verse boodschappen in Vlaanderen in te luiden. Het slim selecteren van hoogwaardige producten, de focus op duurzaamheid en de gebruiksvriendelijke app maken van Crisp een aantrekkelijke keuze voor steeds meer Vlaamse klanten. Laatste dikke tip: Crisp vraagt elke maand een Vlaamse smaakmaker om een recept te ontwikkelen die exclusief verkrijgbaar is via de Crisp-app. Zo stop je de recepten van onder andere topchef Victor Avonds, food pionier Margaux Érard, foodblogger Morgane van Marcke en onderneemster Julie d’Heygere rechtstreeks in je mandje. Met de kwaliteitsproducten van Crisp creëeren deze smaakmakers de perfecte inspiratie om thuis mee aan de slag te gaan. Eet smakelijk!

CRISP.APP

Dit artikel komt uit ons magabook KNOKKE Talks. Issue 05 (summer vibes 2023).
Journalist: PC