Skip links

And The Winner Is … Rosie Antwerp

De Belgian Fashion Awards zet Belgische mode en creatievelingen uit de industrie in de spotlights. De vijfde editie van de Awards telde acht categorieën waaronder de UPR Prize, uitgereikt door het gelijknamige PR- en communicatiebureau.

LEVE DE BELGISCHE MODE

De organisatie van de Belgian Fashion Awards is in handen van Flanders DC, MAD Brussels, WBDM, Knack Weekend en Le Vif Weekend. Deze prijs viert de onafhankelijkheid, reputatie en duurzaamheid van de Belgische mode: synoniem voor surrealistisch, bescheiden, hardwerkend, avant-garde en nononsense. De Awards etaleren die faam, creativiteit en diversiteit op (inter)nationaal niveau, minder bekende namen en talent behind the scenes inclusief. Uit alle genomineerden kiest UPR Agency één merk dat een seizoen lang hun ondersteuning krijgt (t.w.v. € 10.000), van professioneel advies tot strategisch inzicht. PR en communicatie zijn belangrijk voor de zichtbaarheid en groei van een merk, maar vaak onbekend of financieel onhaalbaar voor opkomende labels. Modelabel Rosie Antwerp, opgericht in 2021, kroonde zich tot laureaat en sleepte een uniek beeldje van kunstenaar Luc De Maeght in de wacht. ‘Saint of Love’ wil de wereld verbinden met één missie: liefde delen.

FEMALE EMPOWERMENT

Marie en Ellen halen ook heel wat inspiratie uit de vrouwen in hun entourage. Met hun kleding willen ze die vrouwen motiveren om zichzelf mooi en zelfzeker te voelen, elke dag opnieuw. Rosie Antwerp brengt een frisse visie op hoe vrouwen zich willen voelen bij het aankleden.

Aline Mourant, Head of Fashion & Beauty bij UPR, selecteerde Rosie Antwerp als winnaar. Ze vertelt waarom: “Ik was aangenaam verrast door de sterke collecties van dit jonge label. Het geheim achter hun startende succesverhaal is volgens mij hun dichte familieband en de kracht en synergie die ze daaruit putten. In hun ontwerpen komt dit tot uiting. Ik ben fan van hun energie en female empowerment. Daarom wil ik mijn ervaring en knowhow graag met hen delen, om het merk een extra boost te geven.”

Dit artikel komt uit ons magabook KNOKKE Talks. Issue 04 (winter vibes 2022).
Journalist: Mario De Wilde