Sinds enkele weken komen ook vrouwelijke Verso-fans aan hun trekken in Knokke. De herenstore aan de Kustlaan verhuisde immers naar een veel groter pand wat verderop in de prestigieuze avenue en werd uitgebreid tot een conceptstore waar je naast het brede aanbod designerkledij en sneakers voortaan ook terecht kan voor zonnebrillen en exclusieve parfums. Op de plaats van de voormalige herenzaak huist nu de nieuwe damesstore. Miguel Dheedene, eigenaar van Fashion Club 70 en Verso, vertelt.
SINDS ENKELE WEKEN BATEN JULLIE TWEE VERSO-WINKELS UIT IN KNOKKE?
“Dat klopt. In 2014 opende onze allereerste Versowinkel in Knokke. Deze herenzaak aan de Kustlaan hebben we begin juli naar een groter pand naast patisserie DeMaré verhuisd en uitgebreid tot een conceptstore. Eigenlijk planden we om het eerste pand na de verhuis in de verhuur te zetten, maar we hebben uiteindelijk beslist om er toch een kleine start-up met dameskleding in onder te brengen. Die winkel opende eind oktober.”
WAAROM HEBBEN JULLIE BESLIST STEVIGER VOET AAN GROND TE ZETTEN IN KNOKKE?
“We wilden de bestaande Verso-herenwinkel vergroten. Enerzijds omdat de winkel zeer goed draait en anderzijds omdat we absoluut in Knokke een markt zien voor het luxesegment van merken die we ook in Antwerpen verdelen. We zijn met slechts enkele merken gestart maar een groot aantal van onze andere merken vroeg ook om in Knokke aangeboden te worden. We hadden dus meer plaats nodig. Het was een evidentie om naar een iets grotere winkel te evolueren en enkele categorieën van producten toe te voegen waarin we in de conceptstore in Antwerpen heel sterk zijn. Denk daarbij aan zonnebrillen van Tom Ford en parfums van Byredo, Montale en nog enkele exclusieve lijnen die je slechts in een beperkt aantal verkooppunten aantreft. In onze nieuwe 200 m2 conceptstore verkopen we naast kleding – zoals we voordien al deden – van merken als Givenchy, Off-White, Dsquared2, Burberry, Moncler, Stone Island, … ook sneakers.”
JULLIE GINGEN VOOR DE INRICHTING VOOR HET EERST MET EEN CREATIEF BUREAU IN ZEE?
“Het interieur van de herenwinkel is compleet nieuw. We werkten daarvoor voor het eerst samen met een creatief bureau. Maister uit Roeselare heeft onze wensen – een luxeherenwinkel die zich onderscheidt door gebruik van vernieuwende materialen – prachtig vertaald. Het pand was aan de basis een mooie ruimte met hoge plafonds maar het eindresultaat is bijzonder geslaagd. Het is een heel overzichtelijke winkel geworden waarbij we – net als in Le Pristine, ons restaurant in Antwerpen – het ruwe aspect van een geluiddempend isolatiemateriaal als decoratie hebben aangewend. Onze nieuwe Verso-dameswinkel hebben we geüpdatet door aan het interieur frisse kleuren toe te voegen. We hadden Maister de opdracht gegeven om de sfeer van street luxury in de winkel te brengen. Dat hebben ze gedaan door middel van graffiti en roze en gele neonaccenten. Ook dat eindresultaat – fris en nieuw – vind ik heel geslaagd.”
WELKE MERKEN HEBBEN JULLIE TOEGEVOEGD?
“Aan het aanbod van de conceptstore voor heren hebben we merken als Amiri en Canada Goose toegevoegd. Enkele andere merken als Moncler en Stone Island hebben we fors uitgebreid.”
VERKOPEN JULLIE ER LIMITED EDITIONS?
“Jazeker. Van de merken die er zelf uitbrengen. Zo hebben we actueel The Shadow Project Stone Island in de winkels hangen, een heel exclusieve collectie met slechts twee verkooppunten in ons land. Moncler Genius is dan weer synoniem met acht capsules van verschillende ontwerpers die van Moncler de vrijheid krijgen om op hun kledingmodellen te werken. Daarvan zijn wij het exclusieve verkooppunt voor België.”
PLANNEN JULLIE, ZOALS BIJVOORBEELD LOUIS VUITTON, OOK LIMITED EDITIONS GEKOPPELD AAN KNOKKE?
“Absoluut. Daarvoor zijn reeds diverse onderhandelingen aan de gang, maar actueel is er nog geen goedkeuring. We hebben ook tijdens onze laatste trip naar Dubai gezien dat het personaliseren van sneakers en T-shirts met initialen, afbeeldingen of stras enorm goed werkt. Het zit zeker in mijn achterhoofd om daar iets rond te doen. We hebben onze klanten in het verleden al met ‘Customize your denim’ de mogelijkheid gegeven om hun jeans van Liu Jo Knokke te personaliseren met steentjes en glitters. Daarvoor hebben we artiesten uit Italië laten overkomen en dat genoot veel succes.”
BIEDEN JULLIE IN KNOKKE DE SERVICES VAN EEN PERSONAL SHOPPER AAN?
“In Antwerpen wel, in Knokke nog niet. Maar daar wordt in de toekomst zeker voor gezorgd.”
PLANNEN JULLIE OOK VERSO-WINKELS IN ANDERE LANDEN?
“We hebben al een paar keer de vraag gekregen, maar we vinden dat we nog zo veel moeten werken aan ons concept in eigen land. We zullen er misschien ooit klaar voor zijn, maar dat is toekomstmuziek. Voorlopig zijn we heel blij met onze evoluties in Knokke en focussen we daarop.”
VERSO HEREN CONCEPTSTORE: KUSTLAAN 67
VERSO DAMES: KUSTLAAN 121
Dit artikel komt uit ons magabook KNOKKE Talks. Issue 02 (winter vibes 2022).
Journalist: Anja Van Der Borght