De Brusselse ontwerpster Clio Goldbrenner is niet aan haar eerste collab toe. Dit keer sloeg ze de handen ineen met het Belgische sportmerk Osaka, dat hockey en padel heritage samenbrengt met lifestyle en design. Het resultaat: een chique en sportieve capsulecollectie met zes limited edition items.
BLIJVEN DROMEN
Goldbrenner ontwerpt onder het motto ‘dromen en blijven dromen, durven en blijven durven’. Voor de capsulecollectie in samenwerking met Osaka was dat niet anders. Vanuit de wens om unieke en tijdloze stukken aan te bieden, heeft Clio altijd gezocht naar verrassende en kwalitatief hoogwaardige materialen in eigentijdse kleuren en ontwerpen. Sommige stukken uit de capsulecollectie zijn volledig in leder, andere zijn een harmonieuze mix van Clio Goldbrenner-leder en Osaka’s kenmerkende stof. Het iconische maaswerklogo van Clio Goldbrenner werd voor de gelegenheid in een strak gouden jasje gestoken en typeert elk stuk uit de collectie. De zwartmatte lederen crocoprint van Goldbrenner in combinatie met de functionele en duurzame materialen van Osaka stralen een eigentijdse en tijdloze look uit.
“Ons favoriete item is de Momos, een ruime tas die zich uitermate leent als sporttas, maar ook om mee te nemen gedurende een daguitstap of voor een lang weekend”, vertelt Goldbrenner. Verder zijn nog de hockeytas met bijpassende hockeystick en de padelhoes met matching padelracket statement items van de collectie. Ook Clio’s cross body minitas ‘Daphne’ kreeg een sportieve make-over.
“We hebben elk stuk in de collectie tot in het kleinste detail gefinetuned om ervoor te zorgen dat het DNA van beide merken duidelijk herkenbaar zou zijn in het product”, vertelt Zwie Nguyen, Creative Director Osaka World. “We zijn enorm tevreden met het eindresultaat. De Osaka x Daphne bag is een interessant stuk, enerzijds door zijn iconische Goldbrenner-look, anderzijds was het voor ons een uitdaging en verrijking om mee te kunnen werken aan een sporty miniclutch. Het was een ontzettend, leuke samenwerking! We houden van uitdagingen, experimenteren en vernieuwing. Samen met Clio hebben we producten kunnen creëren die ontzettend uniek zijn voor de markt waarin wij ons positioneren. De producten zijn synoniem met een perfecte balans tussen mode en sport.”
GEZICHT VAN DE CAMPAGNE
Voor de campagne koos Clio Goldbrenner de Belgische singer-songwriter en ontwerpster Jill Shaw als gezicht. “Het merk Clio Goldbrenner wordt gesteund door verschillende Belgische ambassadeurs, waaronder al enige tijd Jill Shaw”, vertelt Goldbrenner. “Sport en mode zijn sterk verweven met haar persoonlijke stijl. Voor de lancering van deze sportievere capsule, benaderde ik haar vanwege haar affiniteit met padel in het bijzonder.” Clio Goldbrenner zit duidelijk niet stil. “Onlangs zijn tal van projecten van start gegaan”, vertelt Goldbrenner. “Zo hebben we het nieuwe online doorverkoopplatform – RESELL – gelanceerd en steunen we sinds oktober als label ook de organisatie StrongMinds, die zich inzet voor de geestelijke gezondheid van vrouwen in Afrika. Verder komt er weldra een nieuwe feestelijke capsulecollectie aan en worden er nieuwe samenwerkingsverbanden ontwikkeld. So stay tuned!”
De collectie is in slechts een beperkt aantal stuks geproduceerd. Ze is beschikbaar in selectieve boetieks en op WWW.OSAKAWORLD.COM en WWW.CLIOGOLDBRENNER.COM.
Dit artikel komt uit ons magabook KNOKKE Talks. Issue 02 (winter vibes 2022).
Journalist: Anja Van Der Borght