blowUP media Benelux lanceert met The Green® een nieuw digitaal Out of Home-scherm in het centrum van Knokke. Het hoogkwalitatieve scherm meet 40 m² en is omgeven door een indrukwekkende verticale tuin van 100 m². De kooldioxide-reducerende planten dragen bij aan een beter klimaat én ze hebben een positief effect op het welzijn van inwoners en bezoekers.
SYMBIOSE TUSSEN NATUUR & TECHNOLOGIE
Dit nieuwe full motion digitale scherm van 40 m² biedt adverteerders de mogelijkheid om hun doelgroep aan de Belgische kust op een opvallende manier te bereiken. De levende, groene kunst maximaliseert de visuele impact en helpt om de hoeveelheid kooldioxide in de
atmosfeer te verminderen. Dankzij de verticale tuin aan de Lippenslaan zal ongeveer 1.000 kilo netto CO₂ per jaar worden geabsorbeerd.
Er zijn 14 verschillende soorten planten geplaatst, die de biodiversiteit in de stad stimuleren door lokale vogels en insecten aan te trekken.
ADVERTENTIES MET IMPACT
Knokke mixt grote winkels met luxueuze brands en is de ultieme locatie om een high-end publiek te bereiken met The Green®. Het concept verbindt merken op een unieke manier met hun doelgroep en garandeert adverteerders een grotere naamsbekendheid. De opvallende hoeklocatie van The Green® ligt in het winkelhart van Knokke op de Lippenslaan, één van de drukste toegangswegen. Deze locatie trekt dagelijks een mix van inwoners, vakantiegangers, tweedeverblijvers en bezoekers.
GROEN LANDMARK
The Green® biedt niet alleen een meerwaarde voor het milieu, ook het gemeentebestuur is enthousiast.
“Met dit scherm zetten we onze reputatie als innovatieve badstad met een exclusieve shopbeleving extra in de verf!”. Jeroen Verachtert, Business Development Director blowUP media België: “Wij zijn enorm trots om een digitale site te ontwikkelen die direct een landmark voor Knokke wordt. The Green® verbindt de gemeente, het publiek en de adverteerders op een unieke manier.”
BLOWUP KIEST VOOR DUURZAAM
blowUP media Benelux biedt met Frontline adverteerders een digitaal Out of Home netwerk op AAA-locaties in Belgische binnensteden. Hun premium plus schermen bevinden zich in het winkelhart van Antwerpen, Brussel, Leuven, Gent en Knokke. Momenteel bereiden we een tweede locatie voor in Antwerpen waarbij de lijn van de vertical garden en een premium LED scherm doorgetrokken wordt. Lancering van deze locatie staat gepland voor het najaar 2021.
De groep wil zich differentiëren met bio-based materialen. Voor Giant Posters gebruiken ze ECHO®, een 100% upcyclebaar materiaal. Daar komt nu The Green® bij. Ernst Vos, Chief Commercial Officer bij blowUp media Group: “We zijn een relatief kleine, maar doelgerichte organisatie. Ik geloof echt dat we letterlijk grote veranderingen kunnen doorvoeren en een belangrijke rol kunnen spelen in de steden waarin we actief zijn. Met deze GreenTech verticale tuin in Knokke tillen we positieve impact naar een volgend niveau.”
BlowUP Media
Leopold De Waelplaats 6, 2000 Antwerpen
T. +32 3 236 55 59
www.blowup-media.be
Dit artikel komt uit ons magabook KNOKKE Talks. Issue 01 (summer vibes 2021).