Skip links

Oval Wordt B Corp

Welkom in een wereld waar merken verbinden met mensen, waar creativiteit impact maakt, en waar purpose en profit geen tegenpolen zijn. OVAL – het creative brand experience agency dat je misschien nog kent als The Oval Office mag zich sinds kort officieel B Corp noemen. En dat is groot nieuws, voor hén, maar vooral ook voor hun klanten.

Na een intensief verandertraject behaalde OVAL de felbegeerde B Corp-certificering, toegekend door het internationale B Lab. Geen klein bier: dit keurmerk wordt alleen toegekend aan bedrijven die écht werk maken van positieve impact op mens, maatschappij en planeet. Van ethisch bestuur tot duurzame productie en CO2 compensatie: OVAL werd op vijf cruciale domeinen doorgelicht en kwam er sterker uit dan ooit.

VAN COMMUNICATIEBUREAU NAAR CHANGEMAKER

OVAL helpt merken al jaren om echte connecties te maken met hun doelgroepen. Maar vandaag gaat het verder dan alleen beleving creëren. Met de B Corp-certificering onderstreept de agency haar engagement om merken te helpen bouwen aan een betere wereld, zonder in te boeten op creativiteit of resultaat.

“B Corp is voor ons geen eindpunt, maar een begin”, zegt Wouter Boits founder & CEO. “Het is een bevestiging van wie we zijn en een belofte voor wat we willen blijven doen: positieve verandering versnellen, samen met onze klanten.”

EMPATHIE ALS KOMPAS

De B Corp-status past perfect bij de kern van OVAL: empathie.

Geen hol woord, maar een principe dat het bureau drijft in alles wat het doet, van transparante communicatie tot inclusieve campagnes en duurzame producties. Elk project vertrekt vanuit de vraag: hoe maken we echte impact? Dat gaat van meetbare CO2 -reductie tot het creëren van maatschappelijke meerwaarde.

Voor klanten in België, Duitsland, Frankrijk en Nederland betekent dit niet alleen werken met een creatief topteam, maar ook samenwerken met een partner die hen helpt hun eigen duurzaamheidsdoelen sneller en sterker te bereiken.

LOKAAL GEWORTELD, EUROPEES VERBONDEN

Met 120+ experts verspreid over vijf kantoren (Amsterdam, Antwerpen, Brussel, Düsseldorf en Parijs) werkt OVAL voor klanten als Google, Bol, Delhaize, Deloitte, Henkel en Nintendo. Het bureau creëert experiences die raken én blijven hangen, of het nu gaat om medewerkers, consumenten of burgers.

Door nu deel uit te maken van de wereldwijde B Corp-community – meer dan 9.300 bedrijven sterk – sluit OVAL zich aan bij een nieuwe economische beweging: eentje die streeft naar winst mét waarde. Geen greenwashing, maar aantoonbare, gecertificeerde verandering.

BEWUST BOUWEN AAN BELEVING

De B Corp-certificering is geen trofee op de kast. Het is een dagelijkse reminder voor OVAL om te blijven kiezen voor relevantie, respect en resultaat. In een tijd waar consumenten, medewerkers en partners steeds kritischer worden, bewijst OVAL dat duurzaamheid en merkbeleving elkaar perfect kunnen versterken.

Wil je als merk het verschil maken? Dan is samenwerken met een B Corp zoals OVAL niet alleen slim, maar ook strategisch. Want echte impact maak je samen.

Dit artikel komt uit ons magabook KNOKKE Talks. Issue 09 (summer vibes 2025). Te bestellen in onze webshop of gratis online beschikbaar om te lezen.
Journalist: Ingrid Allaerts