In volle coronapandemie richtte de Brusselse met Spaanse roots Jessica Espino Gallego samen met twee zakenpartners Jetworld op, een aircraft broker die privévliegreizen organiseert met vijfsterrenservice. Via hun nagelnieuwe platform Jetworld Community willen ze gelijkgestemde reizigers samenbrengen die een passie delen voor efficiënte, luxueuze en milieubewuste (privé)luchtvaart en ze laten genieten van tal van privileges. Een businessclub in the sky pur sang dus.
Net zoals de commerciële luchtvaart, ligt ook de privéluchtvaart regelmatig onder vuur als het om duurzaamheid gaat. Vanuit die bekommernis richtte Jessica Espino Gallego, CEO van Jetworld, samen met haar zakenpartners de Jetworld Community op, een platform waarin Jetworld-klanten die normaal een privéjet voor zichzelf boeken, toch bereid zijn hun vlucht met gelijkgestemden te delen. “Wij willen met onze community het verschil maken door het optimaliseren van geprogrammeerde vluchten en vluchten naar populaire bestemmingen waar veel Belgen heengaan.”
COMMUNITY VOOR SHARED FLIGHTS
“Uit onze ervaring en database weten we hoeveel van onze klanten graag vliegen naar de Formule 1, de 24 uur van Le Mans, Sankt Moritz, …”, vertelt Jessica. “Voor die evenementen of populaire bestemmingen organiseren wij zelf vluchten die we in een flight calendar op ons platform ter beschikking stellen. Leden schrijven zich in voor een vlucht en boeken – a_ankelijk van de afstand – voor 1.000 à 4.000 euro een stoel. Ook het omgekeerde is mogelijk. Stel een koppel vliegt binnen twee weken naar Ibiza, maar hun vlucht staat niet in onze kalender. Dan gaan wij die vlucht, omdat het een populaire bestemming betreft, opzoeken, toevoegen aan onze kalender en proberen vol te krijgen. Is de vlucht voor zeventig procent gevuld, dan gaat ze door. Is dat niet het geval, dan is het niet zo duurzaam en dan kan de klant alsnog kiezen. Hij kan uiteraard privévliegen aan het volle tarief, maar wij zullen daarnaast ook het meest duurzame alternatief aanbieden. Dat kan de trein zijn of een commerciële vlucht.”
“En dan is er nog een derde manier waarop we werken voor klanten die ons bijvoorbeeld laten weten dat ze binnen twee weken een meeting in pakweg Genève hebben en dat ze hoe dan ook naar daar vliegen. De klant boekt en betaalt de volledige jet, maar wij mogen de drie extra stoelen die hij ter beschikking heeft op ons platform plaatsen. De community wordt op de hoogte gebracht en die persoon kan cashback genereren, volgens de verkochte stoelen. Omdat we de exclusiviteit van onze service koesteren en ernaar streven dat onze leden genieten van een unieke en gepersonaliseerde ervaring, voeren we een zorgvuldige selectieprocedure uit voordat leden worden toegelaten. We willen natuurlijk dat ze goed passen bij onze community en onze waarden delen. Je kan op twee manieren lid worden. Via de uitgebreide vragenlijst op onze website of via onze ambassadeurs (die wij hebben aangesteld); doorgaans mensen met een netwerk die jou als lid kunnen aanbrengen. We bieden drie formules. Het Next Generation Membership tot de leeftijd van 30 jaar voor 1.750 euro, een tarief dat je behoudt tot je 35e. Het Jetworld Membership vanaf 30 jaar voor 2.500 euro en Plus One Member voor 2.000 euro per persoon als je lid wordt met twee (partners, collega’s, …). Daarnaast is er ook een Corporate Membership, op maat voor bedrijven.”
VIJFSTERRENSERVICE
“Of je nu vliegt of niet, als lid kan je steevast gebruik maken van onze conciërgeservice”, vertelt Jessica. “Stel, je vliegt via een commerciële luchtvaartmaatschappij als Brussels Airlines naar Nice en weet niet goed waar ’s avonds uit eten te gaan. Je kan dan onze conciërgeservice contacteren om een restaurant naar wens te boeken. Wij willen onze klanten begeleiden met een vijfsterrenservice tijdens het totaalpakket van hun reis. Daarnaast genieten onze leden ook member benefits, denk daarbij aan kortingen, voorrang van tafels, welkomstgeschenken, … bij bijvoorbeeld Botanic Sanctuary Antwerp, Cobra, Essentiel, Maasmechelen Village, maar ook bij luxehotels in het buitenland. Last but not least, organiseren wij voor onze leden exclusieve evenementen. Kortom, een luxepakket van begin tot einde. Want zelfs al vliegen onze leden commercieel, dan nog worden ze als vips behandeld en krijgen zij in Brussel toegang tot een exclusieve terminal waardoor ze niet meer via de commerciële terminal moeten. Helemaal in lijn met waar wij voor staan: efficiëntie, exclusiviteit en persoonlijke service.”
Dit artikel komt uit ons magabook KNOKKE Talks. Issue 07 (summer vibes 2024). Te bestellen in onze webshop of gratis online beschikbaar om te lezen.
Journalist: Anja Van Der Borght