WIE IS DE MAN ACHTER CELESTETIC.?
“Ik ben Bernard van Acker, medeoprichter en voorzitter van Celestetic. Ik studeerde af aan de UCL in 2006 en aan de Vlerick Business School in 2007. Ik onderneem in verschillende projecten en werk als consulent in diverse sectoren. Mijn moto is steeds geweest: innovatieve en kwalitatieve diensten en producten op de markt brengen met een juiste prijs. In 2013 besliste ik om samen met Gabriele Gavazzi het eerste cosmeceuticamerk in België op te starten.”
HOE KWAM JE OP HET IDEE VOOR CELESTETIC.?
“Het idee kwam voort uit de wens om het allereerste cosmeceutische merk op de Europese markt te introduceren. Het is een esthetische benadering gebaseerd op wetenschap, met producten op de grens van de farmaceutische en medische wereld en traditionele cosmetica. Een benadering die vóór Celestetic. nog niet bestond in Europa.
De oorsprong van dit initiatief gaat terug tot een reis naar de Verenigde Staten. Daar merkten we dat esthetische artsen en dermatologen hun eigen productlijnen ontwikkelden en op de markt brachten, een praktijk die in Europa nog niet was toegestaan. Deze producten, die het midden houden tussen geneeskunde en cosmetica, zijn geformuleerd met moleculen die door de medische wereld zijn erkend om hun wetenschappelijk bewezen doeltreffendheid (vitamine A, C en B3, groeifactoren, peptiden en sterk geconcentreerde eiwitten). Ons doel was om cosmeceutische producten te creëren die, terwijl ze zichtbare en langdurige resultaten bieden, een aangename textuur, huidcomfort en extreme zintuiglijkheid behouden.”
WELKE DROOM KOESTER JE NOG VOOR CELESTETIC.?
“Celestetic. is vanuit het niets begonnen en is vandaag niet alleen marktleider in België, maar ook aanwezig in 15 landen, voornamelijk in Europa, Azië en het Midden-Oosten. We worden nu erkend als een referentie in de behandeling van acnegevoelige huid en hyperpigmentatie, een positie waar ik bijzonder trots op ben. Onze droom als merk is al werkelijkheid geworden, maar daar houdt het niet op.
Het doel van Celestetic. is om de positie te versterken in Frankrijk en Nederland, waar we nog niet zo sterk aanwezig zijn als in België en om verder uit te breiden naar nieuwe markten.
Dit houdt uiteraard in dat we de behoeften, consumptiegewoonten en verwachtingen van lokale consumenten moeten begrijpen, zodat we effectief kunnen inspelen op de marktvraag, een uitdaging die Celestetic. altijd bereid is aan te gaan.”
WAAR WIL JE OVER 5 JAAR STAAN MET CELESTETIC.?
“Tegen 2030 willen we onze aanwezigheid uitbreiden tot 30 landen en onze positie als wereldwijde referentie in dermo-esthetische oplossingen consolideren. Distributeurs spelen momenteel een belangrijke rol in de externe groeistrategie van het merk.”
WAAR HAAL JE DE ENERGIE VANDAAN?
“Naast mijn passie voor mijn werk, mijn grootste drijfveer, zijn mijn familie en vrienden essentiële pijlers in mijn leven, die me dagelijks steunen en motiveren. Reizen is ook een grote bron van inspiratie voor mij. Voor de geboorte van mijn zoon afgelopen september reisde ik zeer regelmatig voor Celestetic., ontdekte ik regelmatig nieuwe culturen en verbreedde ik mijn horizon. Deze ervaringen en deze niet-aflatende steun inspireren me om het beste van mezelf te geven in alles wat ik doe, zowel professioneel als persoonlijk.”
DE 5 FAVORIETE LOKALE KNOKKE_ADRESJES VAN BERNARD:
“RIVER WOODS voor een aperitief in de zomerzon; LAKESIDE PARADISE DE BAERE voor een sessie wakeboarden; ‘s morgens voor mijn ‘crèmekoek’; een fietstocht door HET ZWIN en het achterland naar Sluis of Brugge met een stop in Damme voor een glas Tripel Karmeliet.”
Dit artikel komt uit ons magabook KNOKKE Talks. Issue 06 (winter vibes 2023). Te bestellen in onze webshop of gratis online beschikbaar om te lezen.