Bij de herinrichting van de baliezaal van de Dienst Toerisme Knokke-Heist lag de focus vooral op beleving en bezoekers inspireren om Knokke-Heist verder te verkennen. Met 4 belevingshoeken die de troeven van de gemeente benadrukken, namelijk gastronomie, kunst, natuurbeleving en shopping, werd hierop hard ingezet. Om de pijler shopping te vertegenwoordigen, werd er een permanente Fashion Corner opgenomen in het ontwerp. Hiervoor zullen er op periodieke basis thematische displays uitgewerkt worden in samenwerking met de lokale economie.
Met de gerealiseerde projecten Bloom en Golf werd de toon gezet. Er werden samenwerkingen aangegaan met SCAPA, GUERLAIN, APM Monaco en HANNON SPORT waarbij bezoekers kennismaakten met de nieuwste collecties in een weelderige omkadering ontworpen door stylist/etalagist Gillian Vanhoenacker. Met een terugblik op de recentste editie belichten we graag even het project Peony, gecreëerd naar aanleiding van de ELLE Fashion Week Knokke-Heist in samenwerking met BMW.
PEONY
In een dromerige lentetuin vol bloemen in zachte poedertinten verrasten Belgische labels ons met hun innovatieve technologieën, vakmanschap en oog voor schoonheid. Het juwelenmerk VALQUÈRE van de Baunat Group verleidde ons met fonkelende creaties bezet met lab grown diamanten van een uitzonderlijke kwaliteit en met de hoogste scores op gebied van slijpvorm, kleur en helderheid. Deze juwelenlijn is het resultaat van een harmonieuze samensmelting van innovatie, vakmanschap en duurzaamheid.
De intens groene jurk van modeontwerpster SOUÂD FERIANI trok zonder twijfel de aandacht door het dynamische spel van licht in de zachte golvende plooien. Met haar diepgaande kennis binnen het modelandschap en verfijnde ontwerpen vertaalt ze de schoonheid van de vrouw in tijdloze elegante looks.
De laatste stop van de lentewandeling was deze bij het lederwarenlabel ENAMOURE, onder leiding van prinses Estelle de Merode. Met lijnen en silhouetten uit het verleden als inspiratiebron brengt Enamoure retrovormen tot leven met een moderne twist en een rebelse uitstraling die naadloos aansluit bij het hedendaagse modebeeld.
Het loont dus zeker de moeite om af en toe een bezoek te brengen aan de Fashion Corner om op ontdekking te gaan doorheen de steeds veranderende zintuigprikkelende en thematische decors vol fashion items.
Dit artikel komt uit ons magabook KNOKKE Talks. Issue 07 (summer vibes 2024). Te bestellen in onze webshop of gratis online beschikbaar om te lezen.
Journalist: Ben Herremans