In deze editie van Knokke Talks. zetten we de spotlights op Belgische talenten die wereldwijd schitteren als brand ambassadors. België is bekend om zijn creatieve, sportieve en culinaire toppers. Deze unieke persoonlijkheden worden ook door internationale merken omarmd. Ontdek de inspirerende verhalen achter de samenwerkingen, hoe deze brand ambassadors hun invloed uitoefenen op wereldschaal en hoe ze de Belgische waarden uitdragen in de internationale arena.
SOFIE DUMONT X AIRFRYER
Philips presenteert met trots Sofie Dumont als hun Airfryer ambassador. Sofie is een bekende chef–kok en gezondheidsexpert die haar liefde voor gezond koken deelt met families wereldwijd. Haar samenwerking met Philips Airfryer belooft een culinaire revolutie te worden, waarbij gezinnen genieten van heerlijke en gezonde gerechten, bereid met gemak en precisie dankzij dit innovatieve apparaat.
“Elke dag snel gezonde, lekkere gerechten op tafel zetten, maakt mij het leven gemakkelijker. Met de Philips Airfryer gaat koken nog een stap verder: een vleesthermometer helpt moeiteloos een perfect gegaard stuk vlees te bereiden, zoals een echte chef. Mooi gekorst vanbuiten, lekker sappig vanbinnen, zalig toch!” – Sofie Dumont
TIM BOURY X MAISON PERRIER-JOUËT
Maison Perrier-Jouët versterkt zijn band met gastronomie door samen te werken met de Belgische chef Tim Boury, van het welbekende driesterrenrestaurant. De samenwerking ontstond tijdens de ‘Voyage des étoiles’, waar Tim reeds uitblonk. Zijn toewijding aan permacultuur en respect voor het terroir sluiten naadloos aan bij Perrier– Jouëts filosofie van de natuur. De kracht van familie en de gedeelde passie van Tim Boury en zijn vrouw Inge, leading lady van het restaurant, verwijzen ook subtiel naar de oprichting van het Huis in 1811, geboren uit de liefde tussen Pierre-Nicolas Perrier en Rose-Adélaïde Jouët.
Als ambassadeur zal Tim het merk vertegenwoordigen in zijn zaak en deelnemen aan activiteiten van het Maison Belle Époque. Perrier-Jouët is trots op deze exclusieve samenwerking met chef Tim Boury, die elegantie, verfijning en passie samenbrengt in een betoverend spel van smaak en esthetiek. “In Boury streef ik ernaar om gasten te laten genieten van topproducten in een ontspannen sfeer.
De elegantie en verfijning van de champagnes van het prestigieuze huis Perrier-Jouët zetten mijn streven kracht bij en creëren een harmonie die de essentie van Boury omarmt.” – Tim Boury
VINCENT VANASCH X FRÉDÉRIQUE CONSTANT
De Zwitserse horlogefabrikant Frédérique Constant kondigt Vincent Vanasch aan als nieuwe ambassadeur voor België. Vincent is een rijzende ster in de hockeywereld en heeft een reputatie opgebouwd als één van de beste keepers in de sport. Driemaal werd hij zelfs al uitgeroepen tot beste keeper ter wereld. Met talloze prijzen op zijn naam is deze Belgische atleet een ware inspiratiebron voor beginnende sporters wereldwijd. Zijn focus, vastberadenheid en mentale veerkracht hebben hem geholpen om zowel op als naast het veld te slagen. Daarnaast wil hij iets terugdoen voor de sport die hem zoveel heeft gegeven. In het bijzonder heeft hij The Wall Academy opgericht voor het trainen van jonge keepers. Als nieuwe merkambassadeur van Frédérique Constant belichaamt Vincent Vanasch de waarden van het merk.
“Vincent is een uitzonderlijke sportman die onze waarden deelt en hij inspireert de jonge, dynamische generatie waar wij ons op richten”, aldus Yohan Bizy, Managing Director van Frédérique Constant Europe.
LOTTE KOPECKY X BREITLING
De Belgische wielrenster Lotte Kopecky staat voor het eerst op nummer één in de UCI-wereldranglijst en is de nieuwe ambassadrice van Breitling. Het Zwitserse horlogemerk Breitling, dat dit jaar zijn 140-jarige bestaan viert, heeft altijd nauwe banden gehad met de sportwereld, vooral met de wielersport. Sinds de jaren vijftig is het merk de officiële tijdwaarnemer van de grootste wedstrijden op de wielerkalender, zoals de Ronde van Frankrijk en de Giro d’Italia. De samenwerking met Lotte Kopecky, een eminente sportvrouw die deze zomer in Parijs op Olympisch goud jaagt, was dan ook een logische stap. Zowel de sportwereld als horlogemerken zijn gedreven door precisie, uitmuntendheid en de vastberadenheid om zichzelf te blijven overtreffen. Deze gedeelde waarden brachten Lotte Kopecky en Breitling samen. Het uitgesproken enthousiasme van Lotte overtuigde de verantwoordelijken van Breitling meteen. Kopecky is de juiste persoon om de waarden en filosofie van Breitling uit te dragen en om het uitgebreide aanbod van dameshorloges te belichamen. “Een Breitling-horloge staat voor mij enerzijds voor punctualiteit en planning, maar anderzijds vooral ook voor klasse en uitstraling.” – Lotte Kopecky
SIMON MIGNOLET X BELL & ROSS
Bell & Ross viert de verdere samenwerking met Simon Mignolet, de gerenommeerde doelman. Hij blijft het iconische gezicht van het merk in de Benelux. Als enige ambassadeur van Bell & Ross in de regio vertegenwoordigt Mignolet perfect de waarden van het merk: passie, inzet en streven naar excellentie. Mignolet zijn voorliefde voor Bell & Ross blijkt uit zijn dagelijkse keuze voor de BR 05 en de BRV3-94 Chrono Black Steel uit de Urban en Vintage-collecties. Deze horloges, ontworpen voor professionals die optimale betrouwbaarheid eisen, zijn geschikt voor zowel extreme situaties als het dagelijks leven. Het nieuwste pronkstuk van Bell & Ross, de BR 05 Chrono Grey Steel & Gold, beperkt tot slechts 150 stuks, weerspiegelt de stedelijke stijl en tijdloze principes van het merk. Met zijn combinatie van goud en staal, biedt dit horloge een perfecte balans tussen prestaties en elegantie, een kenmerk waar Mignolet zich mee identificeert. Als ambassadeur van Bell & Ross in de Benelux belooft Simon Mignolet een voortzetting van het succes en de bezieling die het merk kenmerken. Met zijn onderscheidende stijl en buitengewone prestaties op en naast het veld, blijft Mignolet een icoon voor Bell & Ross en een inspiratie voor horlogeliefhebbers over de hele wereld.
Dit artikel komt uit ons magabook KNOKKE Talks. Issue 07 (summer vibes 2024). Te bestellen in onze webshop of gratis online beschikbaar om te lezen.
Journalist: Ingrid Allaerts